Rabu, 28 Julai 2010

Gua Cerita























Destinasi seterusnye ....ke Gua Cerita terdapat dongen2 yang mengatakan Gua Cerita ini dikaitkan dengan peperangan burung Garuda yang menakjubkan,ia datang ke sini kerana seorang puteri dari china telah diculik dan dijadikan tawanan,dapat dibaca beberapa tulisan kuno yang dikatakan adalah rangkap - rangkap dari kitab suci Al-quran,didalam gua terdapat batuan yang membentuk satu katil batu mengikut legenda tempatan sebagai tempat berehat Tuan Puteri ,lain2 batu yang terdapat di dalam Gua cerita bukan setakat cantik sahaja tetapi turut menggambarkan pelbagai bentuk tubuh makluk legenda dipulau ini....sebab tu la abg li nak ajak kawan2 yang ada datang la langkawi..ramai yang datang tapi tidak melawat tempat2 yang abg li ceritakan,biasa la tu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan